Co na váš web nebo e-shop říkají uživatelé? Zeptáme se jich osobně.

Také někdy procházíte různé webové stránky, něco na nich nefunguje podle vašich představ a vy naštvaně odcházíte z webu pryč? Naším úkolem je postarat se o to, že se tohle návštěvníkům vašeho webu nikdy nestane.
Pomáháme vám prodávat online, což znamená také to, že pomáháme jednoduše nakoupit zboží nebo objednat službu i vašim uživatelům. V (antu) rádi navrhujeme weby, které stojí na reálných potřebách vašich uživatelů a na datech, nikoliv na našich domněnkách, jak by to “mělo fungovat”.
Poznání je základ
Před návrhem každého webu provádíme uživatelský výzkum, díky kterému poznáváme váš byznys a potřeby vašich uživatelů z různých zdrojů (analýza v Google Analytics, rozhovory se zákaznickou podporou apod.).
Následně navrhneme prototyp webu a ten otestujeme na zástupcích vašich uživatelů. Uživatelské testování můžeme samozřejmě provádět i na vašem současném webu, nikoliv jen při návrhu webu nového.

Jak to probíhá?
Při testování dostane uživatel nějaký úkol. Například u internetového obchodu s knihami může být scénář následující: ,,Představte si, že má váš malý synovec narozeniny a rádi byste mu koupili nějakou knihu. Zadáváte do vyhledávače “knihy pro děti” a prokliknete se na stránku kategorie e-shopu s dětskými knihami.” Posadíme uživatele k počítači a požádáme ho, aby se pokusil dokončit akci a knihu na e-shopu koupil. Zároveň ho vybízíme k tomu, aby nahlas komentoval, co se mu při procházení e-shopu honí hlavou.
Naším úkolem je být spíše tichý pozorovatel, rozhodně nám nepřísluší uživatele hodnotit, navigovat nebo ho “popostrkovat” k cíli. Následně se ho doptáme na další otázky. Jde o oči otevírající momenty, kdy designéři dostávají absolutně nezávislou zpětnou vazbu a zjišťují, že jejich řešení je pro ostatní možná dost nejasné.

Výhody uživatelského testování
Nejvýznamnější přidanou hodnou je fakt, že testování je prováděno na reálných uživatelích = reálných zástupcích vaší cílové skupiny a my, jakožto tvůrci webu, máme možnost se doptat na věci, které nás zajímají a jsou pro správné fungování důležité. Tyto možnosti ve webových dotaznících nemáme.
Díky této skvělé zpětné vazbě přímo od uživatelů pak můžeme vylepšit vaši webovou prezentaci, odstranit její nedostatky a posunout se k ještě úspěšnějšímu a konverznějšímu webu, který budou vaši uživatelé používat s lehkostí.
Klíčová slova