Nejpoužívanější formáty a rozměry reklamních bannerů v onlinu

Google, Seznam, Facebook, TikTok či Instagram nebo YouTube nabízí velké množství formátů. Jaké jsou technické požadavky a jaké formáty vybrat?
PPC
Statické PPC bannery Google Ads a Sklik
Celkem můžete využít až 18 formátů statických obrázků v Google Ads a 11 v Sklik. Mezi podporované typy souborů patří JPEG, JPG, PNG a GIF. Pro všechny platí, že celková velikost jednoho obrázku musí být menší než 150 kB.
Rozměry a velikost platí také pro remarketing a také animované bannery ve formátu HTML5.
Detailní informace ke Google Ads bannerům najdete na stránkách: odkaz
Detailní informace ke Sklik bannerům najdete na stránkách: odkaz
Doporučené rozměry bannerů Google Ads
Kombinující desktop i mobilní reklamu. První čtyři jsou nejefektivnější.

Doporučené rozměry bannerů pro sadu v Sklik
Kombinující desktop i mobilní reklamu. První čtyři jsou nejefektivnější.

Google Ads – samostatné mobilní reklamy

Sklik – samostatné mobilní reklamy
Nejvýkonnější formáty bannerů pro mobilní zařízení v rámci Skliku jsou:


Responzivní reklamy
Responzivní reklamy se skládají z textů, obrázků a loga. Výhodou tohoto formátu reklam je schopnost přizpůsobit se většině reklamních ploch na internetu. Nevýhodou je poměrné velká ztráta kontroly nad vzhledem reklam.
- Text v obrázku pro Google Ads nesmí přesáhnout 20 % a pro Sklik nesmí obsahovat žádný text, jinak bude inzerát zamítnut.
- Banner nesmí obsahovat logo (logo je samostatný obrázek)
- Banner na šířku (Sklik, Google Ads): min. 1200 x 628 px
- Banner čtverec (Sklik, Google Ads): min. 1200 x 1200 px
- Banner na výšku (pouze Google Ads): min 600 × 1067 px (poměr 9:16)
- Logo na šířku: 1 200 x 300 px
- Logo – čtverec: 1 200 × 1 200 px
- Velikost obrázků nesmí přesáhnout 5 MB pro Google Ads a 1 MB pro Sklik jinak inzerát se nespustí.

Branding
Branding je umístěn „za obsahovou částí webové stránky“ a pokrývá veškerý volný prostor okna prohlížeče.

REKLAMY NA SOCIÁLNÍ SÍTĚ
Facebook, Instagram
- Statické pro feed (jpg, png)
Pouze Čtverec 1:1 – min. 1080 x 1080 px, ideálně 2048 x 2048 px pro reklamu - Animované (mp4)
Portrait 4:5 – 1080 x 1350 px
Čtverec 1:1 – min. 1080 x 1080 px, ideálně 2048 x 2048 px
Více informací: odkaz

Stories (Facebook, Instagram), TikTok
Statické i animované (jpg, png, mp4)
Vertical landscape 9:16 – 1080 x 1920 px
Více informací: odkaz
Pozor na safe zóny a UI aplikací, ve kterých reklama běží. Často se mění:
Facebook, Instagram: odkaz
TikTok: odkaz

YouTube
- Video reklama pro desktop (formát mp4)
Landscape 16:9 – 1920 x 1080 px - Mobilní video reklama (formát mp4)
Čtverec 1:1 – 1080 x 1080 px
Vertical landscape 9:16 – 1080 x 1920 px
Více informací k YouTube video reklamě: odkaz
LinkedIn, Twitter
Statické a animované (jpg, png, mp4)
Čtverec 1:1 – 1080 x 1080 px
Klíčová slova