Jak jsme zachránili sezónu 2020 v Mariánkách?

Mediální kampaň #mariankyjsousuper pro podporu cestovního ruchu a jak jsme se dostali v krátké době k co největšímu počtu lidí?
(výzva)
V roce 2020 se cestovní ruch musel popasovat s obrovským propadem zájmu turistů, zachránit letní sezónu 2020 chtěly i Mariánské Lázně.
Oproti předchozím letům se nekonalo oficiální zahájení lázeňské sezóny a většina akcí do konce června musela být zrušena nebo přesunuta.
Úkol byl tedy jasný: rychle a efektivně nahradit zahraniční turisty, oživit město a zviditelnit lokalitu v Česku v konkurenci tradičních cílů jako Český Krumlov, Kutná Hora nebo Lipno. A to svede jedině online marketing.

(řešení)

S městem, resp. jeho destinační agenturou, jsme spolupracovali už na začátku roku, ale v reakci na aktuální situaci bylo třeba vymyslet akční plán pro léto a podzim 2020.
Vedení města se nám podařilo přesvědčit o výhodnosti online marketingu a výhodám oproti klasickým marketingovým kanálům.
Navrhli jsme kompletní online strategii pro zastřešující brand pro celou sezónu #mariankyjsousuper. Kampaň se nám podařilo spustit za neuvěřitelných deset dní.


(#mariankyjsousuper)
Při návrhu online strategie jsme se soustředili na dvě hlavní cílové skupiny:.
- stávající klientela – milovníci Mariánských Lázní a pravidelní lázeňští hosté
- nová klientela – rodiny s dětmi, turisté, manažeři, sportovci a další
Na základě stanovení cílových skupin jsme zvolili vhodné kanály kampaně – sociální sítě (Facebook, Instagram a Youtube), online kampaň na různých portálech a PPC kampaně.
Už na konci června, tedy měsíc po spuštění, měla kampaň téměř 4 miliony zobrazení a stovky reakcí, kdy i sami návštěvníci začali používat #mariankyjsousuper ve svých příspěvcích.
To, co původně vzniklo pro marketingové účely, lidé přijali za své. To je sen každého marketéra.
(jak to vypadalo)
Tyto prvky vytvořily jedinečný a zapamatovatelný styl, který pomohl Mariánským Lázním oslovit nové publikum. Díky propojení tradice a moderního designu jsme vytvořili dynamický a autentický příběh města.


(fotografie)
Město Mariánské Lázně mělo už před začátkem kampaně velké množství video materiálů, které jsme sestříhali a vytvořili z nich videa na míru různým cílovým skupinám.
A abychom mohli vytvářet atraktivní příspěvky, přidali jsme k tomu i nové fotografie, které město používá také v tištěných materiálech.



(Výsledky kampaní)
Výsledky kampaní
zobrazení
Návštěvnost webu
meziroční nárůst
Přehrání jednoho z videí
s hashtagem #mariankyjsousuper
Příspěvků na Instagramu
s hashtagem #mariankyjsousuper
(Feedback)
Co o projektu říká klient?
„Tým (antu) nám doporučil se soustředit na online marketing a výsledky jsou opravdu znát. Na kampaň máme pozitivní zpětnou vazbu také od hotelů, čímž se potvrdilo, že intenzivní práce a profesionální služby (antu) se vyplatily.”

Barbora Tintěrová
ředitelka Turistického informačního centra
(case studies)

Vytváříme online obraz inovativní značky SIEMENS
Firemní web

Dost povedený rebranding a SEO u Pluxee
Brand / Print

STREICHER: Více poptávek pro speciální produkt
Firemní web